Thursday, August 6, 2009

Ya Allah lindungi aku, Jauhi aku dari titik hitam...

Sudah jauh aku pergi, pergi membawa diri ini tanpa haluan.. aku semakin gementar kerana aku merasa aku begitu jauh dariMu Ya Allah.. aku risau mana perginya iman dan takwa aku sebagai seorang muslim.. Ya Allah bukakan hati ini, jauhkan hati ini dari segala gangguan yang sentiasa cuba menyesatkan hambamu ini...agar aku kenal makrifat, menghayati keagungan kebesaranMu Ya Allah. Biarkan pohan mawar itu sentiasa mekar harum agar hati ini terus damai wangi sentiasa, damai terus mencari agar haruman itu terus meresap ke dalam kalbu.. jangan biar jalan yang aku lalui ini hilang cahaya,hilang arah untuk aku menjalani hidup sebagai hamba yang kerdil.. kekuatan dalam diri aku perlukan untuk aku terus perjuangan yang belum pasti bila noktahnya..bantulah aku mencari rohani yang kian lemah ini... segala kudrat aku serahkan aku terima dengan redha.. hilangkan perasaan takutku, hilangkan perasaan curigaku, hilangkan perasaan benciku.. hadirkan kasih sayang dalam hidupku, hidupkan perasaan takutku padaMu Ya Allah.. semoga tinggalnya aku nanti bukan atas mana muslim tapi matiku nanti menjadi muslim yang sejati.. :'(

No comments: