Wednesday, January 28, 2009

Kenapa perlu ada rasa cemburu?

TAK FAHAM tak faham!!! tak faham!!! setahun berlalu dengan begitu cepat!!! sedar tak sedar aku da capai apa yang ingin dirasai!!! walaupon!!!! aku bukan kecewa tapi aku sedih sikap sesetengah pihak yang mementingkan BULU!!! aku tahu aku masih baru walaupun sudah mencecah setahun perjuangan aku dalam bidang yang aku ceburi!!! aku bukan nak bangga selalunya hasil keje aku tidak pernah mengecewakan!!! walau aku diberi bertimpa-timpa tugasa aku masih boleh melaksanakannya dengan baik!!! bagi aku biar tidak dapat pujian dari mulut tapi dari mata-mata yang melihatnya!!!

PELUANG yang diberikan bukan selalu jadi tak salah bagi aku untuk menggunakan sepenuhnya!!! yang buat aku kecewa dari awal kemunculan aku dalam bidang ini sudah menampakan ada yang sudah tidak berpuas hati!!! atas apa??? atas penampilan aku? perwatakkan aku? atau aku memang benar-benar tidak boleh melakukanya? percubaan yang pertama telah berjaya meyakinkan bos atasan....tapi malangnya kalau yang dah tak suka tu tetap tak suka!!! apa yang boleh aku lakukan? aku cuma hadir dengan ingin mencari pengalaman dan rezeki!!! jika nak ikutkan kata hati balik ke kampung je!!! tapi azam aku untuk jadi yang lebih baik!!! nak ikutkan pendapatan yang aku terima sama banyak dengan duit perbelanjaan dari parents aku!!! mama pesan "kamu kena berdikari"... itu la kata-kata semangat!!!

DENGKI itu sifat manusia, bukan nak cakap apa orang-orang muda idea lebih bernas dari mereka yang tua dan datangnya dari kampung mana? kelulusan sekadar ada? dan berpandukan rupa? CHOI!!! orang macam ini rugi buat syarikat!!! tapi takpe pengaruh mereka cukup kuat!!!
kuat ke kalau asik tahu menggampu? cakap belakang tentang orang lain? itu agaknya yang diperlukan oleh mereka? hebat betul sampai boleh mencairkan tahi telinga yang mendengar!!! adui!!! satu je pesan pada yang suka dengki mendengki ni esok lusa kena balik!!! sesuai dengan muka selang beberapa hari agaknya pekara yang dijanjikan terbalik padahnya!!! syukur!!! itu ungkapan yang selalu bagi orang yang menjadi masa dengki!!! adui!!! CASH!!! hehehehehheheheh

HIDUP itu singkat... apa yang kita dapat cuma pengalaman lalu saja, bagi aku ini semua sebahagiaan untuk aku lalui sebagai seorang dewasa... dalam otak aku selalu terfikir tak mustahil dalam masa satu jam aku boleh jadi jutawan...hahahahaha itu kata-kata perangsang!!! moga menjadi doa!!!AMIN!!!! kecil aku bukan bererti peluang mengakhiri!!!





No comments: