Thursday, January 29, 2009

Aku Menulis Bukan Kerna Nama!!!


Huh...kisah hidup yang tidak pernah henti...rasa bangga juga bila hasil kerja kita jadi tontonan umum...lagi BEST kalau dapat pujian...apapun bukan pujian dan penghargaan yang diharapkan cuma ucapan "TERIMA KASIH" .. huh alangkah bagusnya kalau perkataan itu yang kedengaran... takpela kalau orang tak nampak hasilnya...tapi bukan semua bukan??? masih ada dibelakang yang tetap menyokong... hasilnya kerja yang dibuat itu "BUKAN UNTUK NAMA" tapi ibadah dan bersifat kasih sesama insan...BERAT rasa ingin menolak tapi kalau difikirkan ini juga demi kebaikan aku...aku harus pandang lebih positif... terima segala komen walau hati hanya TUHAN yang tahu???aku tidak mahu hasil tulisan itu ibarat sekeping kertas yang lama-lama reput, langsung dimakan anai-anai hilang begitu sahaja, aku mahukan ia lekat dan terus "DEKAT DIHATI" kepada orang tahu menilai hasilnya...kalau di "MELAYU" kan TAK AKAN HILANG DI DUNIA...dan kalau di "DUNIA" kan KENANGAN SAMPAI BILA-BILA... mungkin kisah ini sesuai dengan lagu "BILA AKU SUDAH TIADA" baru rasa, tapi bagi aku sama sahaja...sebab manusia dan sikapnya akan berubah bila-bila masa...kalau DRAMA kita boleh dikisah dan aturkan, tapi kehidupan itu TAKDIR... Apa pun ini tak berakhir disini...sebab "AKU MENULIS BUKAN KERNA NAMA"

No comments: