Thursday, May 7, 2009

Pergi tak disuruh... datang tak diminta....

hari duka bertukar lara...itu yang pasti...bertemu dengannya bukan lagi sesuatu yang menjengkelkan lagi... datang dan pergi itu yang terjadi... mencurah hati seperti mahu menatap ia kembali... itu yang terjadi... bukan kepasrahan tapi satu kekeliruan... bukan aku mahu lari dari kenyataan cuma aku mahu belajar dari hakikat... tapi usikan hari itu benar buat aku keliru apakah masih aku dihargai atau aku diperlukan sebagai pemuas? pemuas hati yang "kurang kasih sayang" itulah persoalan yang tragis jika jawapan positif yang aku berikan padanya...aku mampu tersenyum... kerana masih mahukan perhubungan itu seindah dan sekadar teman biasa yang aku sanjungi... jerih bila sekali lagi aku diperlakukan seolah dia tidak menjulang aku ditempat sepatutnya... dan berlainan pula dihari kejadian itu, dengan merapati aku dikhalayak teman yang aku rasa perbuatanya yang aku sendiri boleh istilahkan RAKUS... rakus tanpa berfikir panjang... namun aku bukan jadikan kejadian itu sebagai sandaran malah aku menganggap ia sebagai gurauan sinis bagi mereka yang RAKUS!!! sebagai penghargaan ciuman terakhir itu aku berikan sebagai tanda rangkuman kisah lalu yang mungkin tidak pernah akan terjadi lagi dalan jilid hidup aku... terima kasih...pergi tak disuruh datang tak dipinta...andai sudah jodoh insyaallah...

1 comment:

s h y q said...

emmmm .. mcm tau jerk isi kandungan citer nie ... ^_^